תקופת חז"ל | - תנא דבי אליהו...תנא דבי אליהותקופת חז"ל | - תנא דבי אליהו
חזרהעריכה
פרטים (0)
מופת התגלות השכינה לרבי נתן בכותל המערבי לאחר החורבן
תנא דבי אליהו
סדר אליהו רבה פרשה ל אות ו (ופירוש ישועות יעקב)
כעין זה באליהו רבה (נוסח איש שלום) פרשה כח
פעם אחת נכנס רבי נתן לבית המקדש ומצאו חָרֵב וכותל אחד עומד (=זה הוא כותל המערבי שלא יכלו להחריבו, לפי שלא זזה השכינה משם. – פי' ישועות יעקב). אמר: מה טיבו של כותל זה?
אמר לו אחד: אני אראך, מיד נטל טבעת אחת ונעצה בכותל ההוא, והיתה הטבעת הולכת ובאה, עד שראה את הקב"ה שהוא היה שוחה וזוקף ועומד ומילֵל על חורבן בית המקדש ועל ישראל שגָּלו (כלומר, כיוון שראה רבי נתן במופת עין בעין, שהשכינה לא זזה מכותל מערבי, והיה מדבק מחשבתו למעלה בדביקות נפלאה כדרך הצדיקים, וסילק מחשבתו מן העולם הזה וגשמיותו מכל וכל, "עד שראה את הקב"ה" וכו'. – פי' ישועות יעקב), שנאמר (זכריה יא, ב): "הֵילֵל בְּרוֹשׁ, כִּי נָפַל אֶרֶז אֲשֶׁר אַדִּרִים שֻׁדָּדוּ", ואין ברוש אלא הקב"ה יתברך שמו ויתעלה לעולם ולעולמי עולמים, שנאמר (מיכה ב, יג): "וַיַּעֲבֹר מַלְכָּם לִפְנֵיהֶם וַה' בְּרֹאשָׁם".
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
מופת התגלות השכינה לרבי נתן בכותל המערבי לאחר החורבן
תנא דבי אליהו
סדר אליהו רבה פרשה ל אות ו (ופירוש ישועות יעקב)
כעין זה באליהו רבה (נוסח איש שלום) פרשה כח
פעם אחת נכנס רבי נתן לבית המקדש ומצאו חָרֵב וכותל אחד עומד (=זה הוא כותל המערבי שלא יכלו להחריבו, לפי שלא זזה השכינה משם. – פי' ישועות יעקב). אמר: מה טיבו של כותל זה?
אמר לו אחד: אני אראך, מיד נטל טבעת אחת ונעצה בכותל ההוא, והיתה הטבעת הולכת ובאה, עד שראה את הקב"ה שהוא היה שוחה וזוקף ועומד ומילֵל על חורבן בית המקדש ועל ישראל שגָּלו (כלומר, כיוון שראה רבי נתן במופת עין בעין, שהשכינה לא זזה מכותל מערבי, והיה מדבק מחשבתו למעלה בדביקות נפלאה כדרך הצדיקים, וסילק מחשבתו מן העולם הזה וגשמיותו מכל וכל, "עד שראה את הקב"ה" וכו'. – פי' ישועות יעקב), שנאמר (זכריה יא, ב): "הֵילֵל בְּרוֹשׁ, כִּי נָפַל אֶרֶז אֲשֶׁר אַדִּרִים שֻׁדָּדוּ", ואין ברוש אלא הקב"ה יתברך שמו ויתעלה לעולם ולעולמי עולמים, שנאמר (מיכה ב, יג): "וַיַּעֲבֹר מַלְכָּם לִפְנֵיהֶם וַה' בְּרֹאשָׁם".