המשיח נראה ונִכְסה ועומד אחר כותל מערבי של בית המקדש שאינו חרב לעולם
פסיקתא רבתי דרב כהנא (מנדלבוים) פסקא ה
כעין זה מופיע בפסיקתא המיוחסת לרב כהנא: אגדת ארץ ישראל (בובר) פסקה ה, פרשת החודש ד"ה ד"א דומה. וכן בפסיקתא רבתי דרב כהנא (וארשא תרע"ג) טו, פרשת החודש אות י. ובפסיקתא רבתי (איש שלום) פסקא טו החודש, ד"ה דומה דודי.
"דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי" (שיר־השירים ב, ט) – אמר רבי יצחק: מה הצבי הזה ניראה וחוזר וניכסה, כך משיח ראשון ניגלה להם וחוזר ונכסה מהם...
"אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים" (שם) - רבי יוסה ברבי חנינה אומר: לעזליהן דאיילתא (=לאיילה קטנה), "הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ"(שם) - אחר כותל מערבי של בית המקדש, שאינו חרב לעולם[1]. "מַשְׁגִּיחַ מִן הַחַלֹּנוֹת" (שם) - בזכות אבות. "מֵצִיץ מִן הַחֲרַכִּים" (שם) - בזכות אימהות, ללמדך שכשם שיש הפרש בין חלון לחרך, כך יש הפרש בין זכות אבות לזכות אימהות.
רבי ברכיה בשם רבי לוי: כגואל הראשון כך הוא גואל האחרון, מה גואל הראשון ניגלה להם וחזר וניכסה מהם, כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר וניכסה מהם.
[1] בהגהות ופירוש מהרז"ו לרב זאב וולף אינהורן מעיר על אתר (וארשא תרע"ג, עמ' 136 הערה נו): "מאמר זה אין מקומו כאן אלא בסוף הדרשה, כישם מדבר בביאת גואל אחרון, וזהו שאמר: 'כותל מערבי'. וכן הוא בשיר השירים רבה ובבמדבר רבה יא, עיין שם".
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
המשיח נראה ונִכְסה ועומד אחר כותל מערבי של בית המקדש שאינו חרב לעולם
פסיקתא רבתי דרב כהנא (מנדלבוים) פסקא ה
כעין זה מופיע בפסיקתא המיוחסת לרב כהנא: אגדת ארץ ישראל (בובר) פסקה ה, פרשת החודש ד"ה ד"א דומה.
וכן בפסיקתא רבתי דרב כהנא (וארשא תרע"ג) טו, פרשת החודש אות י. ובפסיקתא רבתי (איש שלום) פסקא טו החודש, ד"ה דומה דודי.
"דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי" (שיר־השירים ב, ט) – אמר רבי יצחק: מה הצבי הזה ניראה וחוזר וניכסה, כך משיח ראשון ניגלה להם וחוזר ונכסה מהם...
"אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים" (שם) - רבי יוסה ברבי חנינה אומר: לעזליהן דאיילתא (=לאיילה קטנה), "הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ" (שם) - אחר כותל מערבי של בית המקדש, שאינו חרב לעולם[1]. "מַשְׁגִּיחַ מִן הַחַלֹּנוֹת" (שם) - בזכות אבות. "מֵצִיץ מִן הַחֲרַכִּים" (שם) - בזכות אימהות, ללמדך שכשם שיש הפרש בין חלון לחרך, כך יש הפרש בין זכות אבות לזכות אימהות.
רבי ברכיה בשם רבי לוי: כגואל הראשון כך הוא גואל האחרון, מה גואל הראשון ניגלה להם וחזר וניכסה מהם, כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר וניכסה מהם.
[1] בהגהות ופירוש מהרז"ו לרב זאב וולף אינהורן מעיר על אתר (וארשא תרע"ג, עמ' 136 הערה נו): "מאמר זה אין מקומו כאן אלא בסוף הדרשה, כי שם מדבר בביאת גואל אחרון, וזהו שאמר: 'כותל מערבי'. וכן הוא בשיר השירים רבה ובבמדבר רבה יא, עיין שם".