בספרו 'ושב הכהן', ליוורנו תקמ''ח, הקדמה דף ח, ב; שם טו, א
מראה הכותל המערבי של הר־הבית החרב והכבוש בידי עשו וישמעאל מדווה את הלב ומחשיך העיניים, ואפשר שלכך רמז הנביא במילים "שועלים הלכו בו"
אני הייתי בירושלים, ואקווה בעזרת השם יתברך להיות שם ולחזות בנועם הוי-ה ולבקר בהיכלו, כולו אומר כבוד, אמן. ראיתי בעוונותינו הרבים מקום כותל מערבי ובחצות לילה שמעתי קול ברמה נשמע מן הישמעאלים, כי ביתי היה מכוון נגד כותל מערבי, ועל זה היה דוה לבי.
ועל ידי זה עלה במחשבתי פירוש הפסוק הלזה (איכה ה, יז-יט): "עַל זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ עַל אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ, עַל הַר צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ, אַתָּה ה' לְעוֹלָם תֵּשֵׁב כִּסְאֲךָ לְדוֹר וָדוֹר", ודקדקתי למה מקונן הנביא 'שועלים' דווקא, וחנני ה' שהנביא היה מרמז מהו שיהיה עד ביאת גואל צדק... בית שני היה מחרב עֵשַׂו וכבש כל ארץ ישראל, ואחר כך כבש ישמעאל ועדיין תחת ידו. רְאֵה 'שועלים' - ג' אותיות ראשונות המה אותיות 'עשו', ותיבת 'שועלים' הם אותיות 'ישמעאל'... שעֵשו היה כובש קודם ישמעאל, וזה המשך "שועלים הלכו בו";
כשאזכה לעלות לירושלים אתפלל מול הכותל המערבי להצלחת כל קרובי
כשאזכה לעלות לירושלים עיר הקודש תוב"ב אקבל עלי... לפרט לכל אחד בשמו ובשלום כל המסתופפים בצלם ולהתפלל עבורם נגד כותל מערבי, שבכל צד שיפנו יצליחו.
[1] רבי אברהם הכהן - צדיק וחסיד בעל ח"ן שעלה מפולין לירושלים, ולאחר מכן חזר לגולה כשד"ר. ספריו 'ושב הכהן', 'וחשב לו הכהן' ו'בית יעקב', מעוטרים בהסכמות ושבחים למכביר מרבני דורו. בעל דעה צלולה ויושר עיון ובקיאות מופלגת, וגם דרשן ומשורר נעים ורב כשרון. היה מרבה בתעניות ונהג ללמוד ברצף ללא אכילה משך שבוע שלם כל היום ורוב הלילה. באחרית ימיו חזר לקבוע דירתו בירושלים "ובעוונותינו הרבים נהרג בעת צרה שהיתה בירושלים, שחבטוהו התוגרמים בקרקע, בשביל שהצבור לא נתנו להם סך גדול של כסף, המקום ינקום דמו וזיע"א" (ע"פ 'תולדות גדולי ישראל וגאוני איטליאה', טריאסטי תרי"ג, עמ' 17-19)
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
רבי אברהם הכהן מלאסק הי"ד[1] בן רבי יחיאל מיכל כ"ץ
נלב"ע בערך תק"ס
בספרו 'ושב הכהן', ליוורנו תקמ''ח, הקדמה דף ח, ב; שם טו, א
מראה הכותל המערבי של הר־הבית החרב והכבוש בידי עשו וישמעאל מדווה את הלב ומחשיך העיניים, ואפשר שלכך רמז הנביא במילים "שועלים הלכו בו"
אני הייתי בירושלים, ואקווה בעזרת השם יתברך להיות שם ולחזות בנועם הוי-ה ולבקר בהיכלו, כולו אומר כבוד, אמן. ראיתי בעוונותינו הרבים מקום כותל מערבי ובחצות לילה שמעתי קול ברמה נשמע מן הישמעאלים, כי ביתי היה מכוון נגד כותל מערבי, ועל זה היה דוה לבי.
ועל ידי זה עלה במחשבתי פירוש הפסוק הלזה (איכה ה, יז-יט): "עַל זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ עַל אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ, עַל הַר צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ, אַתָּה ה' לְעוֹלָם תֵּשֵׁב כִּסְאֲךָ לְדוֹר וָדוֹר", ודקדקתי למה מקונן הנביא 'שועלים' דווקא, וחנני ה' שהנביא היה מרמז מהו שיהיה עד ביאת גואל צדק... בית שני היה מחרב עֵשַׂו וכבש כל ארץ ישראל, ואחר כך כבש ישמעאל ועדיין תחת ידו. רְאֵה 'שועלים' - ג' אותיות ראשונות המה אותיות 'עשו', ותיבת 'שועלים' הם אותיות 'ישמעאל'... שעֵשו היה כובש קודם ישמעאל, וזה המשך "שועלים הלכו בו";
כשאזכה לעלות לירושלים אתפלל מול הכותל המערבי להצלחת כל קרובי
כשאזכה לעלות לירושלים עיר הקודש תוב"ב אקבל עלי... לפרט לכל אחד בשמו ובשלום כל המסתופפים בצלם ולהתפלל עבורם נגד כותל מערבי, שבכל צד שיפנו יצליחו.
[1] רבי אברהם הכהן - צדיק וחסיד בעל ח"ן שעלה מפולין לירושלים, ולאחר מכן חזר לגולה כשד"ר. ספריו 'ושב הכהן', 'וחשב לו הכהן' ו'בית יעקב', מעוטרים בהסכמות ושבחים למכביר מרבני דורו. בעל דעה צלולה ויושר עיון ובקיאות מופלגת, וגם דרשן ומשורר נעים ורב כשרון. היה מרבה בתעניות ונהג ללמוד ברצף ללא אכילה משך שבוע שלם כל היום ורוב הלילה. באחרית ימיו חזר לקבוע דירתו בירושלים "ובעוונותינו הרבים נהרג בעת צרה שהיתה בירושלים, שחבטוהו התוגרמים בקרקע, בשביל שהצבור לא נתנו להם סך גדול של כסף, המקום ינקום דמו וזיע"א" (ע"פ 'תולדות גדולי ישראל וגאוני איטליאה', טריאסטי תרי"ג, עמ' 17-19)