תק"ס (1800) - רבי משה חיים אפר...רבי משה חיים אפרים מסדילקאבתק"ס (1800) - רבי משה חיים אפרים מסדילקאב
חזרהעריכה
פרטים (0)
רבי משה חיים אפרים אשכנזי ב"ר יחיאל, אבד"ק סדילקאב - נכד הבעש"ט
תק"ח - י"ז באייר תק"ס
בספרו 'דגל מחנה אפרים', פרשת בא ד"ה דברוּ
כמו הכותל המערבי שמעולם לא זזה השכינה ממנו, כך בקרב האדם תמיד שורה השכינה הקדושה לעזר ולסעד בעבודת ה', עד זמן הגאולה שיהיה בית נכון ונישא
"דַּבְּרוּ אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל וגו' וְיִקְחוּ לָהֶם אִישׁ שֶׂה לְבֵית אָבֹת שֶׂה לַבָּיִת" (שמות יב, ג), כי ישראל נקראים "שֶׂה" - על דרך (ירמיה נ, יז): "שֶׂה פְזוּרָה יִשְׂרָאֵל". והוא שאמר שיעשו עצמם 'לְבֵית אָבוֹת' - היינו להיות מרכבה לג' אבהן, שהם 'חסד גבורה תפארת' [שיחברו עצמם עם ג' מדות הללו]... 'שֶׂה לַבָּיִת' - היינו שיכינו עצמם בהתכשרות מעשיהם לבית נכון ונישא, שתהיה הגאולה במהרה בימינו אמן. "וְאִם יִמְעַט הַבַּיִת מִהְיֹת מִשֶּׂה" (שמות שם, ד) - היינו שבמיעוט השגתו לא יוכל לעשות לעצמו בית ומרכבה כנ"ל, אזי העצה היעוצה היא: "וְלָקַח הוּא וּשְׁכֵנוֹ" - היינו מקום שהשכינה שורה שם... שיהיה לו לעזר ולסעד בעבודת השם יתברך, והבן... או יאמר "וּשְׁכֵנוֹ" - על השכינה הקדושה השוכנת בקרב האדם, והיא תמיד שורה אצל האדם, ככותל מערבי שמעולם לא זזה שכינה וכו' (זוהר שמות ה ע"ב), וזהו: "הַקָּרֹב אֶל בֵּיתוֹ", והיינו שיתפלל להשם יתברך ברוך הוא, שיהיה לו לעזר ולסעד... והבן.
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
רבי משה חיים אפרים אשכנזי ב"ר יחיאל, אבד"ק סדילקאב - נכד הבעש"ט
תק"ח - י"ז באייר תק"ס
בספרו 'דגל מחנה אפרים', פרשת בא ד"ה דברוּ
כמו הכותל המערבי שמעולם לא זזה השכינה ממנו, כך בקרב האדם תמיד שורה השכינה הקדושה לעזר ולסעד בעבודת ה', עד זמן הגאולה שיהיה בית נכון ונישא
"דַּבְּרוּ אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל וגו' וְיִקְחוּ לָהֶם אִישׁ שֶׂה לְבֵית אָבֹת שֶׂה לַבָּיִת" (שמות יב, ג), כי ישראל נקראים "שֶׂה" - על דרך (ירמיה נ, יז): "שֶׂה פְזוּרָה יִשְׂרָאֵל". והוא שאמר שיעשו עצמם 'לְבֵית אָבוֹת' - היינו להיות מרכבה לג' אבהן, שהם 'חסד גבורה תפארת' [שיחברו עצמם עם ג' מדות הללו]... 'שֶׂה לַבָּיִת' - היינו שיכינו עצמם בהתכשרות מעשיהם לבית נכון ונישא, שתהיה הגאולה במהרה בימינו אמן.
"וְאִם יִמְעַט הַבַּיִת מִהְיֹת מִשֶּׂה" (שמות שם, ד) - היינו שבמיעוט השגתו לא יוכל לעשות לעצמו בית ומרכבה כנ"ל, אזי העצה היעוצה היא: "וְלָקַח הוּא וּשְׁכֵנוֹ" - היינו מקום שהשכינה שורה שם... שיהיה לו לעזר ולסעד בעבודת השם יתברך, והבן... או יאמר "וּשְׁכֵנוֹ" - על השכינה הקדושה השוכנת בקרב האדם, והיא תמיד שורה אצל האדם, ככותל מערבי שמעולם לא זזה שכינה וכו' (זוהר שמות ה ע"ב), וזהו: "הַקָּרֹב אֶל בֵּיתוֹ", והיינו שיתפלל להשם יתברך ברוך הוא, שיהיה לו לעזר ולסעד... והבן.