תקנ"ח (1798) - רבי מנחם נחום מצ...רבי מנחם נחום מצ'רנוביל תקנ"ח (1798) - רבי מנחם נחום מצ'רנוביל
חזרהעריכה
פרטים (0)
רבי מנחם נחום מצ'רנוביל - המאור עינים
ת"ץ - י"א בחשון תקנ"ח
בספרו 'מאור עינים', דברים, פרשת ראה ד"ה הנה נודע
התעלות רוחנית באה על ידי סתירה ובנית מדריגה גדולה יותר, אך בעת סילוק המדריגה הראשונה אין נפילה מוחלטת ח"ו, כי נשאר רושם קדושה שרק מכוחו אפשר להתחזק ולבנות מדריגה חדשה גבוהה יותר, וזו כוונת חז"ל באמרם שגם בחורבן לא זזה שכינה מכותל מערבי
כל חד לפום שיעוריה שיוכל להשיג מציאות האל יתברך, כך מתצמצם כביכול אלוהותו יתברך אצלו, ואחר כך, כשהולך בזו המדריגה זמן מה, מסתלקין מן הצדיק בחינת אלוהות שנתצמצם אצלו, בכדי שיתחזק את עצמו לבוא אל מדריגה יותר גדולה... ומחמת ההתחזקות הגדולה שהוא מתעורר מאוד, נתרבה גם כן הסיוע מלמעלה, כפי התעוררותו, כנודע... ואז בא למדריגה יותר גדולה.
אך מכל מקום, אף [לאחר] שנסתלק ממנו הבחינת אלוהות שהיתה בו, מכל מקום נשאר בו רושם הקדושה, שעל ידי זה יוכל להתחזק כאמור, כי בלאו הכי היה נשאר למטה ח"ו אחר סילוק הקדושה, ועל ידי (=אבל על ידי) השארת הרשימו מתחזק את עצמו כאמור - שכן טבע הקדושה, שאפילו אחר סילוקה נשאר אחריה רושם, כמאמר רבותינו ז"ל (זוהר שמות ה ע"ב): מעולם לא זזה שכינה מכותל מערבי... להיות קם למדריגה [גדולה] יותר.
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
רבי מנחם נחום מצ'רנוביל - המאור עינים
ת"ץ - י"א בחשון תקנ"ח
בספרו 'מאור עינים', דברים, פרשת ראה ד"ה הנה נודע
התעלות רוחנית באה על ידי סתירה ובנית מדריגה גדולה יותר, אך בעת סילוק המדריגה הראשונה אין נפילה מוחלטת ח"ו, כי נשאר רושם קדושה שרק מכוחו אפשר להתחזק ולבנות מדריגה חדשה גבוהה יותר, וזו כוונת חז"ל באמרם שגם בחורבן לא זזה שכינה מכותל מערבי
כל חד לפום שיעוריה שיוכל להשיג מציאות האל יתברך, כך מתצמצם כביכול אלוהותו יתברך אצלו, ואחר כך, כשהולך בזו המדריגה זמן מה, מסתלקין מן הצדיק בחינת אלוהות שנתצמצם אצלו, בכדי שיתחזק את עצמו לבוא אל מדריגה יותר גדולה... ומחמת ההתחזקות הגדולה שהוא מתעורר מאוד, נתרבה גם כן הסיוע מלמעלה, כפי התעוררותו, כנודע... ואז בא למדריגה יותר גדולה.
אך מכל מקום, אף [לאחר] שנסתלק ממנו הבחינת אלוהות שהיתה בו, מכל מקום נשאר בו רושם הקדושה, שעל ידי זה יוכל להתחזק כאמור, כי בלאו הכי היה נשאר למטה ח"ו אחר סילוק הקדושה, ועל ידי (=אבל על ידי) השארת הרשימו מתחזק את עצמו כאמור - שכן טבע הקדושה, שאפילו אחר סילוקה נשאר אחריה רושם, כמאמר רבותינו ז"ל (זוהר שמות ה ע"ב): מעולם לא זזה שכינה מכותל מערבי... להיות קם למדריגה [גדולה] יותר.