גם כאשר הארץ והמקדש נמכרו בעוונותינו לאומות, שכינת ה' לא זזה מכותל מערבי ואור קדושתו חופף עלינו, עד שישוב ה' לכל אחוזתו
השם יתברך הוא כאח לצדיק כזה שעוסק תמיד בדביקות ויחודים. ופירוש (ויקרא כה, כה): "כִּי יָמוּךְ אָחִיךָ" - שהוא השם יתברך, הנקרא 'אח', כאשר ימוך מכח עוונות ישראל, "וּמָכַר מֵאֲחֻזָּתוֹ" - היא ארץ נחלתו ובית קדשו ודביר מקדשו, ולזה לא נאמר "אחוזתו" אלא "מֵאחוזתו" (=מקצת אחוזתו), לפי ששכינה לא זזה מכותל מערבי עדיין (=למרות שמכר ארצו ומקדשו) ואף על פי כן חופף עלינו אור קדושתו, "וּבָא גֹאֲלוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו וְגָאַל אֵת מִמְכַּר אָחִיו"...
"וְהֵשִׁיב אֶת הָעֹדֵף לָאִישׁ אֲשֶׁר מָכַר לוֹ" (שם, כז) - כי יש להשם יתברך עודף גדול לשלם ממלכי האומות, כמו שכתוב בגמרא (ראש השנה כג, א): "תַּחַת הַנְּחֹשֶׁת אָבִיא זָהָב וְתַחַת הַבַּרְזֶל אָבִיא כֶסֶף כו'" (ישעיה ס, יז) תחת רבי עקיבא וחבריו מה תהא עליהם?... "וְשָׁב לַאֲחֻזָּתוֹ" (שם), במהרה בימינו אמן.
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
רבי אלימלך וייסבלום מלִיזֶ'נְסְק – הנועם אלימלך
תע"ז – כ"א באדר תקמ"ז
נועם אלימלך, פרשת בהר אמצע ד"ה שבת לד'
גם כאשר הארץ והמקדש נמכרו בעוונותינו לאומות, שכינת ה' לא זזה מכותל מערבי ואור קדושתו חופף עלינו, עד שישוב ה' לכל אחוזתו
השם יתברך הוא כאח לצדיק כזה שעוסק תמיד בדביקות ויחודים. ופירוש (ויקרא כה, כה): "כִּי יָמוּךְ אָחִיךָ" - שהוא השם יתברך, הנקרא 'אח', כאשר ימוך מכח עוונות ישראל, "וּמָכַר מֵאֲחֻזָּתוֹ" - היא ארץ נחלתו ובית קדשו ודביר מקדשו, ולזה לא נאמר "אחוזתו" אלא "מֵאחוזתו" (=מקצת אחוזתו), לפי ששכינה לא זזה מכותל מערבי עדיין (=למרות שמכר ארצו ומקדשו) ואף על פי כן חופף עלינו אור קדושתו, "וּבָא גֹאֲלוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו וְגָאַל אֵת מִמְכַּר אָחִיו"...
"וְהֵשִׁיב אֶת הָעֹדֵף לָאִישׁ אֲשֶׁר מָכַר לוֹ" (שם, כז) - כי יש להשם יתברך עודף גדול לשלם ממלכי האומות, כמו שכתוב בגמרא (ראש השנה כג, א): "תַּחַת הַנְּחֹשֶׁת אָבִיא זָהָב וְתַחַת הַבַּרְזֶל אָבִיא כֶסֶף כו'" (ישעיה ס, יז) תחת רבי עקיבא וחבריו מה תהא עליהם?... "וְשָׁב לַאֲחֻזָּתוֹ" (שם), במהרה בימינו אמן.