תקכ"ו (1766) - רבי אהרן פרץ...רבי אהרן פרץתקכ"ו (1766) - רבי אהרן פרץ
חזרהעריכה
פרטים (0)
המקובל רבי אהרן פרץ, רבה הראשי של ג'רבה
נלב"ע תקכ"ו
המקור: בגדי אהרן [ליוורנו תקס"ו], שיר השירים סימן ה, דף מח ע"ב (ע"ע שם)
הכותל המערבי נשאר לאות אמת על כך שהמקדש עתיד להיבנות ושוב תשרה השכינה על ישראל בגלוי, ולכן אין להתייאש ולחשוב שלעולם ישאר המצב של שכינה נסתרת עמהם בגלותם
"פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי אֵיכָכָה אֶלְבָּשֶׁנָּה, רָחַצְתִּי אֶת רַגְלַי אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם" (שיר השירים ה, ג)... כמו שתרגם המתרגם ד'פשטתי את כתנתי' – הם דברי כנסת ישראל, וסיפיה דקרא הם דברי הקב"ה, עיין שם. והענין כי אמרה כנסת ישראל: 'פשטתי את כתנתי', הוא 'לבוש מלכות' (-השכינה) בגלות המר בדלי דלות, והיאך אקוה עוד ללבוש 'בגדי מלכות' (-בגלוי שכינה במקדש)? והשיבהּ הקב"ה: הלא לכם לדעת כי אני 'רחצתי את רגלי' – הוא כינוי לשכינה, כדאת־אמר (ישעיה סו, א): "וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי"..., וכלומר – כבר רחצתי אותה מן הקליפה, בזמן שהיה בית המקדש, בזכות הצדיקים והקרבנות, ואחר שחטאתם וגברו הקליפות 'איככה אטנפם' להגלות השכינה עמכם בתוך טומאותיכם (-להסתירה ולבטלה מבחינת 'בגדי מלכות')?
ומכאן מודעא רבה, שכשם שאי אפשר להניח שכינתי בגלות [לעד], וכבודי לאחר לא אתן, כך אגאל אתכם עמה (-עִם השכינה) מן הגלות בלי ספק, ולכן נשאר כותל המערבי לאות אמת שעתיד ליבנות, וכמאמר המשורר: "כותל מערבי הוא מעריצך". ואם כן, מה לכם להתייאש ולומר 'איככה אלבשנה'.
לאירוע זה עדיין לא התווספו תמונות מסמכים או סרטונים
המקובל רבי אהרן פרץ, רבה הראשי של ג'רבה
נלב"ע תקכ"ו
המקור: בגדי אהרן [ליוורנו תקס"ו], שיר השירים סימן ה, דף מח ע"ב (ע"ע שם)
הכותל המערבי נשאר לאות אמת על כך שהמקדש עתיד להיבנות ושוב תשרה השכינה על ישראל בגלוי, ולכן אין להתייאש ולחשוב שלעולם ישאר המצב של שכינה נסתרת עמהם בגלותם
"פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי אֵיכָכָה אֶלְבָּשֶׁנָּה, רָחַצְתִּי אֶת רַגְלַי אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם" (שיר השירים ה, ג)... כמו שתרגם המתרגם ד'פשטתי את כתנתי' – הם דברי כנסת ישראל, וסיפיה דקרא הם דברי הקב"ה, עיין שם. והענין כי אמרה כנסת ישראל: 'פשטתי את כתנתי', הוא 'לבוש מלכות' (-השכינה) בגלות המר בדלי דלות, והיאך אקוה עוד ללבוש 'בגדי מלכות' (-בגלוי שכינה במקדש)? והשיבהּ הקב"ה: הלא לכם לדעת כי אני 'רחצתי את רגלי' – הוא כינוי לשכינה, כדאת־אמר (ישעיה סו, א): "וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי"..., וכלומר – כבר רחצתי אותה מן הקליפה, בזמן שהיה בית המקדש, בזכות הצדיקים והקרבנות, ואחר שחטאתם וגברו הקליפות 'איככה אטנפם' להגלות השכינה עמכם בתוך טומאותיכם (-להסתירה ולבטלה מבחינת 'בגדי מלכות')?
ומכאן מודעא רבה, שכשם שאי אפשר להניח שכינתי בגלות [לעד], וכבודי לאחר לא אתן, כך אגאל אתכם עמה (-עִם השכינה) מן הגלות בלי ספק, ולכן נשאר כותל המערבי לאות אמת שעתיד ליבנות, וכמאמר המשורר: "כותל מערבי הוא מעריצך". ואם כן, מה לכם להתייאש ולומר 'איככה אלבשנה'.